خدمات واردات کالا

خدمات واردات کالا

خدمات واردات کالا توسعه اقتصادی پایدار در هر کشوری به مؤلفه‌های زیادی از جمله صادرات و واردات کالا وابسته است. میزان واردات و صادرات در هر کشوری نشانه‌ی خوبی برای سنجش رونق اقتصادی آن کشور است. هیچ کشور توسعه‌ یافته‌ای قادر به تولید داخلی تمام کالاهای مورد نیاز خود نیست و لاجرم مجبور به واردات است. اما نحوه واردات، میزان آن و تزریق کالای وارداتی به بازار داخلی همگی عناصر مهمی هستند که واردات را تبدیل به اهرمی برای توسعه و رشد اقتصادی یک کشور می‌کنند.

واردات اغلب توسط شرکت های بازرگانی صادرات و واردات صورت می‌گیرد. شرکت مدیریت صادرات ساحران تجارت کارمانیا (ساتکا) با کسب مجوزهای لازم و با تشخیص نیاز بازارهای داخلی و خارجی، پلی ارتباطی میان تولیدکننده کالا و مصرف‌کننده داخلی یا خارجی برقرار می‌کنند و باعث ایجاد تعادل در بازار می‌شوند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشد تا شما را با واردات، شرایط و چگونگی انجام آن آشنا کنیم.

واردات کالا از صفر تا صد

به طور کلی و با در نظر گرفتن تمام ایدئولوژی‌های مخالف و موافق واردات، واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه مورد نیاز صنایع و شرکت‌ها و کالاهای دارای مزیت رقابتی موجب ایجاد مواردی نظیر تعامل موثر با دیگر کشورها و استفاده از پتانسیل‌های آن‌ها، انتقال دانش روز دنیا به کشور واردکننده و توسعه شرکت‌های داخلی، کاهش‌ قیمت‌ها، پویایی و تنظیم بازار خواهد شد. اما با توجه به گستردگی این موضوع سوالات و دغدغه‌های بسیاری وجود دارد که در این مقاله به بررسی مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت. برای پاسخ به سوالاتی نظیر نحوه واردات کالا چگونه است؟ مهم‌ترین مراحل واردات کالا چیست؟ برای شروع واردات باید از کجا شروع نماییم؟ تخصیص ارز وارداتی به چه صورت است؟ و نکات مهم‌ دیگر نظیر مهم‌ترین هزینه‌های واردات و سامانه‌های مرتبط با آن، تا پایان مقاله همراه مجموعه ساتکا باشید.

مراحل واردات کالا بصورت خیلی خلاصه

  • گام اول در واردات کالا، تحقیق بازار داخل جهت شرایط فروش کالای هدف، بررسی رقبا، بررسی قیمت تمام شده و کیفیت قابل قبول محصول نهایی جهت ارائه به بازار است. همچنین باید بررسی کنید که این کالا برای شما سودآوری دارد یا خیر. سپس کسب اطلاعات کافی از سازمان مقررات واردات و صادرات است که ورود کالای انتخابی به کشور آزاد باشد.
  • گام بعدی واردات کالا، اخذ کارت بازرگانی و ایجاد پایه‌های تجاری لازم جهت انجام مراحل بعدی در سامانه جامع تجارت ایران است.
  • گام بعدی، انتخاب کشور مبدا جهت خرید و تامین کالا است. باید به مسافت کشور مبدا و روش حمل و نقل کالا تا ایران توجه داشته باشید. درخواست پیش فاکتور از تامین کننده‌ها از مهترین مراحل محسوب می‌شود. پیش فاکتور از آن جهت حائز اهمیت است که حاوی وزن، تعداد، نوع ارز، مشخصات فروشنده و خریدار، روش معامله، انتقال وجه، مسئولیت‌ها و ریسک‌ها و به طور کل تمامی اطلاعات مورد نیاز برای معامله و واردات کالا است.
  • در گام بعدی باید جهت ثبت سفارش در سامانه ntsw اقدام کنید. پس از وارد کردن اطلاعات پروفرما در این سامانه و اخذ مجوز از سازمان‌های مربوطه، مجوز ورود کالای مورد نظر صادر می‌گردد. بازرسی کالا جهت اطمینان از تعداد و سلامت کالا، پیش از واریز وجه برای فروشنده انجام می‌شود.
  • پس از انجام امور تخصیص ارز و واریز پول به حساب فروشنده، طبق مذاکرات، محصول توسط فروشنده بسته بندی، بارگیری و ارسال می‌گردد. فراموش نکنید کالای خود را بیمه کنید، زیرا در صورت هر گونه آسیب، بیمه خسارت محموله را می‌پردازد. هنگام بیمه کردن کالا به این مورد توجه کنید که کالا، باید پیش از بارگیری از مبدا، بیمه شود.